HTML

2000 km a monszunban egy autoriksaval

Mumbai Xpress Rali 2007
Chennai - Mumbai, 2000 km a monszunban egy hosszútávú közlekedésre teljesen alkalmatlan járművel. Egy szédületes verseny klinikai eseteknek.

Friss topikok

  • M3 János: Ilyen tökéletes kötözésnél természetes, hogy testheveder nélkül dolgoznak a magasban :-) m3road.ad... (2010.03.28. 22:35) indiai építkezés
  • pici: irj mert csak ismerkedni szeretnek (2007.12.04. 17:25) rovid bejelentkezes
  • siposakos: minimal progressziv (2007.08.16. 15:56) indiai loveparade
  • kacsa!: pont azt akartam mondani én is, st. pauli-s póló odab@sz :D Weltpokalsiegerbesieger! (2007.08.12. 22:19) chennai hangja
  • Shaktiman: de jo neked. utszelen lehet csajozni? akos, keressel majd MSN-en. Csinalj klippeket is. (2007.08.09. 11:54) riksafutam - 2. nap

utolso nap - sajtokozlemeny

2007.08.21. 16:25 :: siposakos


Ismételt a tavalyi riksabajnok
Verekedés és vizelés Bombay utcáin

Juhu Beach, Bombay, India –2007. Augusztus 17.,

A goai angol Pukka-Tuk-Tuk (Ian and Rachel Bayles) megvédte riksabajnoki címét és megszerezte az első helyet a CEAT Mumbai Xpress Autorickshaw Rally 2007-en. The brit házaspár az elsők között ért célba minden etapon, és hibátlanul oldotta meg a feladványokat. „Tavaly politikai döntést sejtettünk a győzelmünk mögött, ezért idén teljes erőbedobással küzdöttünk, hogy bebizonyítsuk, még egyszer tudunk nyerni. Többször összevesztünk Rachel-lel, én hajtani akartam, ő pihenni. Büszkék és boldogok vagyunk, hogy nyertünk” nyilatkozta Ian. A házaspár visszavonul a riksaversenyzéstől, de valószínűleg részt vesz a ralik szervezésében.
A magyar csapatok (Don’t Panic, Rabbit Gaming, Omega, Jungle Amazons) jól szerepeltek, a középmezőnyben végeztek, és ami a legfontosabb, mindenfajta sérülés és betegség nélkül teljesítették a távot.

A rali utolsó etapja Alibagban kezdődött. A csapatnak a 25 km-re lévő Penben kellett egyesülnie, és konvojban haladnia a Bombay Juhu Beach-en levő végső célig. Penben a helyi riksások várták a versenyzőket, akik a híradásokból már értesültek a mezőny pirotechnika iránti vonzódásáról. A helyi elöljárók beszéde alatt több helyi riksás petárdákat kezdett el robbantani, amire több ralizó tűzijátékkal válaszolt. Csodával határos módon semmilyen baleset nem történt, pedig a téren parkoló 60 riksából legalább 30-ban tároltak benzint műanyag palackokban.



A menet ezek után elindult Bombay felé. A szervezők Penben otthagyták a tűző indiai napon a rali sajtósát, aki átment az úton fotókat készíteni. Az utolsó riksa elvonulás után megindult a forgalom az úton, és a sajtómunkás csak kb. 270 teherautó elvonulása után tudott átkelni az úttesten. Nagy megdöbbenésére minden riksa és szervizautó elment. „A legdurvább az, hogy direkt mondtam az egyik szervezőnek, hogy átmegyek, és csinálok pár képet, várjon meg” – kommentálta a sajtós. „Az útlevelem és a pénzem a kocsiban maradt. A legdurvább az volt, hogy tüzem sem volt.
Éppen elindultam volna stoppal Bombaybe, amikor megláttam pár embert a helyi fogadóbizottságból. Felhívták a mi szervezőinket, de azok azt mondták, hogy nem fordulnak vissza” – folytatta. „Egyszer csak előtűnt egy arc egy motoron, és azt mondta, üljek fel.
Elindultunk, szlalomozva buszok és teherautók között, bukó nélkül. Beértük Kabalit, a rali szerelőjét és segítőjét, akik éppen a magyar Jungle Amazons riksáját berhelték. Elindultunk Bombay felé. Vicces volt két félig anfalbéta tamillal keveregni, akik egy kukkot sem tudnak hindiül. Végül is elértük a következő találkozót Mumbai Naviban. A konvoj sehol sem volt még, kiderült, hogy eltévedtek, pedig két helyi autó kísérte őket. Fájdalommal vegyes megdöbbenéssel vettem tudomásul, hogy a szervezők semmiféle különdíjat nem adtak a Jungle Amazons és az én produkciómért” – tette hozzá.

A vártnak megfelelően több riksás is összecsapott az utolsó szakaszon. Az ír Seedy Gonzales csapata menet közben szétverte egy krikett ütővel a Furry Freaks Brothers szélvédőjét.





















Sam Hanley, a magét hol írnek, hol angolnak, hol indonéznek és thaiföldinek mondó, de mindenképpen egy Guy Ritchie filmbe illő csapat mitfárere bosszúból menet közben vizelte le az íreket, a bámészkodó bombayi tömeg nagy megrökönyödésére.




















A konvojban több riksa összekoccant, lámpák törtek be, lökhárítók és sárhányók szakadtak le. A 35 kilométeren át dúló riksaháború után mindenki nagy meglepetésére az összes résztveő elérte a végső célt Juhu Beach-en.





















Egyetlen jármű maradt el a konvojtól, a riksások csomagját szállító teherautó. Az analfabéta tamil sofőr csak négy órás késéssel ért a hotelbe, ezért a riksások raliruhában, fürdetlenül mentek el a versenyt záró fogadásra.

A mezőnyt fogadó hotel megtette a szükséges intézkedéseket a ralizók fogadására: éjfél után bezárták a bárt, nem szolgáltak fel sehol sem alkoholt, és megháromszorozták az őrséget a medence körül. A záró este minden különösebb botrány nélkül zajlott le, aminek valószínű csak a résztvevők fáradtsága volt az oka.
A következő riksarali 2007. december 31-én indul Chennaiból (Madrasz), a cél az India csücskén lévő Kanniyakumari, a táv 1000 km.
 

Szólj hozzá!

Címkék: rali india riksa

A bejegyzés trackback címe:

https://riksafutam.blog.hu/api/trackback/id/tr94145253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása