megint nics idom rendesen blogolni. miert? mert meg mindig nincs meg a beigert mobil adatkartyam es internet parlour / browsing centre utan kell rohangalnom. ezek budos kis lyukak 10 eves gepekkel. na jo, 1 allitolag jo volt, de en nem lattam. meg ha a szervizautoval jovok, akkor tutira leallnak pocsolni valahol es este erek be. ha riksaval, akkor az meg tutira lerobban. plusz az angol sajtokozlemenyeket is nekem kell irni. nem konnyu...
itt a sajtoanyag:
A riksarali elhagyta Goát és északnak halad Bombay felé
Egy riksa az árokba rohant, nincs komolyabb sérültRatnagiri, India –2007. Augusztus 14.,
Szombaton a riksafutam elérte Goa tartományt. A pihenető jellegű táv 120 km volt, többnyire száraz utakon és viszonylag gyér forgalommal. A legtöbb riksás teljes megállás nélkül robogott Goa felé és kora délutánra elfoglalta a szállását. Az angol Tuk-Tuk-Tuxedo elektromos berendezési kigyulladtak útközben. „Leginkább a magnót sajnálom, kénytelenek leszünk bollywoodi filmbetéteket énekelni az út végéig” sajnálkozott James Wright, a csapat sofőre.
Szombat este több versenyző összetűzésbe keveredett a helyi hotelek biztonsági személyzetével. „Egy hét riksázás és állandó életveszély után talán érthető, hogy egy kicsit túlpörögtük magunkat. Meztelenül beleugráltunk a medencébe egy hotelben” mondta Oz, az angol Iced Tea and the Notourious Bhaji tagja. „A személyzet nagyon jól kezelte a helyzetet. Kivittek minket, és taxit hívtak. Angliában nem így lett volna” tette hozzá.
A megérdemelt vasárnapi pihenőnap után hétfő reggel a riksások északnak vették az útjukat Bombay felé. A hétfői cél a festői szépségű Tarkala Beach volt Malvan mellett. A legnagyobb gondot a navgigáció okozta a sofőröknek, mert Maharasthra tartományban csak a marathi és hindi nyelvet használják a útjelző táblákon. Ezért a malvani lejáró mellett a legtöbb sofőr elhajtott. A nap rekorde az ír Seedy Gonzales. Myk, a csapat egyik tagja hátul aludt. „Felriadtam. Láttam, hogy a társam, Adrian rendületlenül hajt északnak. Ránéztem az órára, és láttam, hogy már rég Malvanban kellene lennünk. Megnéztem a térképet, szóltam neki, hogy azonnal forduljon meg. 80 kilométrenyire hagytuk el a lehajtót, aznap sikeresült megdupláznunk a távot” mesélte.
Kedden a rally a hegyeken keresztül Ratnagiri felé haladt tovább. A meredek, kanyargós hegyi utakon egy kisebb baleset történt. Egy angol riksa túl nagy sebességgel próbált meg bevenni egy kanyart a lejtőn, megcsúszott, nekiütközött az út melletti kőhalomnak és beborult egy szakadékba. A csapattagok nagy szerencséjére egy bokor megfogta a járművet és megakadályozta, hogy tovább zuhanjon. Az arra járó tévés csapat a sofőrt és utasát azonnal a helyi kórházba szállította. „Mindent megteszünk a versenyzők biztonságáért. A reggeli briefingen külön hangsúlyoztuk, hogy milyen veszélyes a hegyi szakasz. Örülök, hogy semmi komolyabb baj nem történt, és remélem, ilyesmi a jövőben nem fog előfordulni” – kommentálta az esetet Aravind Kumar Bremanandam, a rally főszervezője.
Az első viszgálatok nem mutatnak csonttörést vagy belső sérülést. A két versenyzőt még aznap egy bombayi kórházba szállították, ahol további vizsgálatokat végeznek rajtuk. A riksát kihúzta egy helyi traktoros. A jármű váza összenyomódott, de a saját kerekén futott be a Ratnagiribe. Délután ötre minden versenyző beért a célhotelekbe.
A verseny szerdán folytatódik, a cél Mahad.
képek:
http://www.flickr.com/photos/riksa