mint ugye koztudott, india a vilag vezeto IT hatalma, es egesz del-indiaban wifi van. na, sikerult is megtalalnom az egyetlen netkavezot alibag varosaban. terrorveszelyre hivatkozva nem engedik rakotni a laptopot a netre, hanem inkabb egy usb-t dugnak a gepbe.
itt a sajtokozl.>
A riksások Bombay előtt állnak
Szétdúlt egy eljegyzést egy angol csapat
Alibagh, India –2007. Augusztus 14.,
Szerdán délelőtt a riksafutam résztvevői meglátogattak egy helyi iksolát, ahol az indiai Függetlenség Napjára rendezett ünnepségen vettek részt. A helyenként észak-korai elemeket felmutató ceremónia után a csapatok ismét átvágtak a hegyeken. A múlt hetinél sokkal jobb állapotban lévő utakon a legnagyobb gondott ismét a félőrült teherautó-sofőrök jelentették, akik a nemzeti ünnepre fittyet hányva egyszerre két sávban száguldoztak a hegyi szerpentineken.
Kora délután egy angol csapat feldúlt egy eljegyzést. Alex Mitov, a Smokey and the Pandit sofőrje egy teherautót próbált leelőzni. A közlekedési hierarchában a legalacsonyabb helyet elfoglaló riksát meglátva a teherautó gyorsítani kezdett. Hirtelen feltűnt a semmiből egy motorkerékpár, teljes sebességgel az autoriksa felé száguldva. A riksa és a motor nem tudta elkerülni a frontális ütközést. A balesetben csodálatos módon senki sem sérült meg. A motoron kisebb kár keletkezett, amit a vezetője először 5000, majd nagy üvöltözéssel egybekötött alkudozás és egy kisebb verekedés után 1000 rúpiára (kb. 4600 forint) tartott. A hindu hagyományok szerint nagyon rossz előjel, ha Függetlenség Napján egy fehér angolokkal teli autoriksának rohan az ember. Még rosszabb, ha ilyesmi akkor történik, amikor az eljegyzésére siet a legjobb ruhájában. A ralival utazó brahmin szerint egy ilyen eseményt égi előjelként kell felfogni, és az eljegyzést fel kell bontani. A tervezett házasság további sorsáról az értintett motoros nem volt hajlandó nyilatkozni. A balesetben a riksa bal frontja annyira behorpadt, hogy nem lehetett az indítókart felhúzni. A járművet betolták, és a következő szervízben két óra alatt kikalapálták. A riksa este 7-re beért a Mahad városában lévő célba.
Csütörtökön könnyű 120 km várt a csapatokra, az alibaghi szállásra a legtöbben már ebédidőben megérkeztek. Bombay felé közeledve egyre több kretén teherautósofőr és félőrült buszvezető próbálta meg leszorítani a riksákat az útról. A rutinos sofőrök hajmeresztő manőverekkel kerülték ki az indai utak rémeit.
A rali utolsó szakaszának péntek reggel vágnak neki a riksások. A feladat Belapuron keresztül eljutni Bombaybe, és megküzdeni a metropolisz forgalmával. Bombay belvárosába nem lehet autoriksával behajtani, de város vezetése a versenyzők számára megengedte, hogy konvojban elhajtsanak a szállásig. A rendezők szerint aki valamiért lemarad a konvojtól, nem fog tudni eljutni a végső célt jelentő hotelig.
A végső 80 kilométeren több leszámolás is várható. A verseny két hete alatt több csapat elkezdett rivalizálni egymással. A helyzet mára odáig élesedett, hogy többen bombákat gyártanak. „A szódabomba hatékony fegyver. A működése egyszerű, szódavizet kell tölteni egy palackba, felárázni, leelőzni egy valakit, és kinyitni a palackot. A léghuzat miatt mindenki kap a szódából a másik riksában” avatott be minket Niedermeyer, a Rikki-Tikk-Tavi Racing Team mitfárere. A helyezetet rontja, hogy többen már kora délután elkezdték üvegszámra inni a helyi Old Monk rumot.
képek: